Rychlé řešení problémů - quick win workshop

Zlepšovatelský workshop


Forma práce:
moderovaný workshop


Zaměření WS:
snížení pracnosti na výrobku, zlepšení kvality, optimalizace režijních činností, zkrácení průběžné doby a zvýšení flexibility výrobního procesu, zvýšení kapacity úzkého místa

 

Cíl rozvojové aktivity:

  • Zvýšit produktivitu, průtok a kvalitu v daném výrobním procesu
  • Zvýšit schopnost lidí přijmout, stabilizovat a udržet změny
  • Zajistit dlouhodobou udržitelnost změny

Cílová skupina:

Tým ve složení - moderátor, mistr, technolog, seřizovač, operátor apod.
Počet účastníků ve skupině: 4 - 6 pracovníků

Obsahová náplň:

  • Výběr projektu (linka, pracoviště)
  • Pozorování a analýza stavu linky nebo pracovišť
  • Zaznamenání a popis plýtvání na pracovištích – produktivita, kvalita, průtok
  • Úprava layoutu pracoviště, optimalizace pracovních činností a materiálových toků na pracovišti
  • Standardizace pracoviště (5S, pracovní standardy, plány kontrol apod.)
  • Nastavení pravidel péče o stroje a zařízení - TPM
  • Vytvoření norem spotřeby času
  • SMED – rychlá změna sortimentu
  • Procesní kvalita – JIDOKA
  • Zásobování pracovišť a odvoz hotových výrobků - KANBAN

Rozsah:

3 - 5 dní WS

Další fáze (tyto fáze zařazujeme pokud si změny vyžadují určitou přípravu, a nemůžeme je implementovat v rámci workshopu nebo hned po něm):

Příprava na změnu

Příprava technických úprav
Vytvoření zásoby pro případnou odstávku v době implementace změn
Informace zákazníkům o změně procesu
Příprava pracovníků na změnu, komunikace změny do firmy (dalším útvarům ve firmě, kterých se změna týká)
Naše role je v tomto čase podpůrná zejména v oblasti přípravy na změnu a její komunikaci, a také kontrolní a konzultační, zda přípravy odpovídají dohodnutým plánům z WS

Implementace změn

Pokud dobře proběhly předchozí aktivity, jedná se o rychlou, dobře naplánovanou akci, tak abychom nenarušili fungování ostatních procesů firmy
Naše role v této fázi je hlavně kontrolní a konzultační, dohlížíme na správné provedení naplánovaných změn a pomáháme s odstraňováním problémů, 
které mohou při zavádění nových věcí a změn procesů nastat

Stabilizace a zvykání na změnu

Většina projektů zavádění štíhlé výroby se stává neúspěšná právě v této fázi, kdy pracovníci začínají pracovat novými postupy na změněných pracovištích
Přichází přirozený odpor ke změnám jak od pracovníků na pracovištích, tak z vnějšího prostředí, který může všechny dosavadní kroky znehodnotit nebo dokonce zničit. 
Naše role v této fázi je hlavně kontrolní a konzultační, dohlížíme na správnou činnost WS týmu a managementu výroby při stabilizaci změn a pomáháme s odstraňováním problémů,
které se budou při reálném pracovním režimu objevovat. Pomůžeme vyhodnotit přínosy a splnění cílů. Dáme zpětnou vazbu pracovníkům, kteří se na změnách podíleli s cílem
jejich dalšího rozvoje a samostatnosti při realizaci následných změn.

Předání do běžného operativního řízení

Fáze předání do běžného operativního řízení, poděkování a ocenění práce všech lidí, kteří se na změnách podíleli
Tento proces začal už v době stabilizace a zvykání na změnu, ale je potřeba jej formálně ukončit.
Nesmíme také zapomenout „oslavit“ úspěch. Je to důležitý signál do firmy, že umíme dělat změny a že vedou k reálným výsledkům. 
Je to akt, který vytváří správnou podnikovou kulturu.


Sdílet na Linkedin  

Rychlé řešení problémů - quick win workshop

S našim týmem má efektivita zelenou

výsledkem naší práce je Vaše důvěra …… Důvěryhodnost

více o našem týmu

Reference