CO?
Jedná se o formu spolupráce, kdy se stáváme členy projektových týmů zákazníka a společně na základě principu štíhlé výroby zlepšujeme ucelené firemní procesy a vytváříme efektivní způsoby řízení těchto procesů.
PROČ?
Podobné projekty přinášejí firmám měřitelné výsledky ve zvýšení produktivity (5 – 20% dle počáteční úrovně procesu), zvýšení flexibility a schopnosti obsloužit zákazníka a v neposlední řadě zvýšení kvality procesů a výstupu z procesů. Projektové řízení je velice efektivní způsob řízení těchto aktivit. Na počátku jsou nastaveny cíle a parametry požadovaných výsledků, které slouží jako zadání pro naši spolupráci. Celá spolupráce je pak transparentní, kontrolovatelná a jsme schopni reagovat na nežádoucí odchylky. U této formy spolupráce přebíráme spoluzodpovědnost za výsledek a část ceny navazujeme na dosažené výsledky.
JAK?
Pro projekty používáme metodiku DMAIC.
1. Definice projektu – detailní společná definice, co a proč chceme udělat. Definujeme, kdo a jakou měrou se bude na projektu podílet, měřitelní cíle a výstupy z projektu atd.
2. Měření – snažíme se získat všechny potřebná fakt, aby následné akce vycházely z reálné situace a potřeb firmy.
3. Analýza/Návrh budoucího stavu – zjištěné fakta interpretujeme, snažíme se zjisti příčiny současného stavu a následně navrhujeme budoucí stav vycházející z principu štíhlé výroby. V této části plánujeme kroky, které povedou k dosažení budoucího stavu.
4. Implementace – jedná se o část, kdy probíhají akce dle navrženého plánu a my dbáme na správnou implementaci, dáváme zpětnou vazbu a společně se zákazníky korigujeme problémy při implementaci.
5. Kontrola a vyhodnocení – každá akce se musí nějak promítnout v číslech směrem k naplnění cílů a dosažení výstupu. V této fázi se snažíme, aby si účastníci projektu uvědomili co vše se jim povedlo a nepovedlo, co se naučili a jak příště postupovat lépe.